El Medano without trade winds

Vecais gads pagāja, jaunais gads pienāca. Bija rudens Tenerifes brauciens, pienāca pavasara Tenerifes brauciens. Šoreiz mēģināšu sniegt nedaudz sīkāku ieskatu kā neko :)
Tagad ceļoju ar ģimeni. Ne tikai ar sievu Aneti un dēlu Oliveru, bet šoreiz jautrākai kompānijai un nelielas palīdzības nolūkos mums pievienojās abas Olivera vecmāmiņas Ligita un Inese.
Tā kā mas dēļu un buru komplekts visu ziemu glabājās pie Andreja noliktavā, eļošanas stils paliek tas pats vecais – Ryanair ar rokas bagāžu. Vienīgi mūsu mazākais tēls ceļo ar nododamo bagāžu, jo šim rokas bagāža nepienākās, Kāpēc? Tāpēc, ka viņš to nevar pastiept :) Ryanair noteikumi. Toties lai cik lieli un no cik daļām sastāv viņa rati, tiek uz borta tiek ņemti bez jautājumiem. Turklāt tajos var lādēt visu ko sirds vēlās, jo var paskaidrot tas taču priekš bērna!

Lidojot ar bēbi, lidostās drošības pārbaudēs jābūt gatavam uz testēt un garšot visus bērna biezenīšus un piena pulverus. Kā arī jāuzmanās ar liela daudzuma ūdens ienešanu bērna vajadzībām. Rīgas un Tenerifes lidostas to skipo, bet abas reizes Londonas lidostas lika iztukšot silto ūdeni. Otrajā reizē jau bijām gudrāki, ūdeni pa visiem vienkārši izdzērā un sadalījžm pa mazākiem apjomiem bērna pudelēs. Bet turpceļā bija neliela iespēja neaizlidot uz mīļo Tenerifīti :) East Midlands lidostā, pēc tam, kad biju izvilcis no biksēm jostu un visus pārējos atribūtus, drošības kontrole palūdza iztukšot bērna termosu tualetē, kas atrodas ārpus drošības kontroles telpām. Agriežoties jau at tukšo temosu, man jautā pēc biļetes, kas man ir jau nodota kopā ar jostu un citiem loriņiņiem. Labi, ka Anete bija otrā pusē un vareju viņu noraksturot uz aizsūtīt biļetei pakaļ. Nosūtīšana tika organizēta pa telefonu vismaz kādas 10 min. Kad biļete bija man rokā, man vaicāja pēd ID kartes, kas atkal bija palikusi tajā sasodītajā kastē. Vēl pēc 10 min. arī tā tika dabūta. Pilns komplekts ir rokā, bet tad kontrolieris saka, ka ar jau vienreiz noskanētu biļeti nav iespējams vēlreiz ienākt. Tā esot jāsamaina pret jaunu. Brīnumainā kārtā pie Ryanair tas ir iespējams bez papildus samaksas, naudas maks man arī līdz nebija :) Bet sekoja nāmakā problēma, 4x pēc kārtas jaunajam māceklim, kas bija palicis pēdējais pie iečekošanās, izdrukājās biļete bez uzrakstiem. Visbeidzot mani nosūtīja uz info centru, kur biļete tika sasgatavota ar roku, pildspalvu. Tā nu veiksmīgi varējām nostāties Ryanair rindas pašā galā.


Tā kā šis bija plānots brauciens, ar prognozi varēja būt visādi. Un šoreiz bija čābīgi. Vēju no ziemēlaustrumiem nesolīja vispār. Bija skaidrs, ka vējš būs jāmedī pa salas ziemeļiem un regulāri jādodas uz tūristiem iecienīto Las Americas. Tā kā no Anglijas izlidojām 6:30, pirmajā dienā bija iespēja meklēt piedzīvojumus. Jau pirmajā dienā mūsu apartamentos ievācās topošais ārsts Jurģis. kurš bija izsalcis pēc latviešu valodas. Bet Fanta remdē slāpes, vai tas tomēr bija Sprite?

Laiks bija auksts un vējš nepūta. La Fitenia pludmalē (LA) satikām Gintas Lapenas no Vejasgalvoje.lt, ar kuru mums veiksmīgi pārklājās brauciena laiki. Leiši, lai nokļūtiu Tenerifē izmanto latviešu Latčārter pakalpojumus, jo piedāvājums par 7.5Ls vienā virzienā nogādāt inventāru galamērķī ir vilinošs. Pat Fanatic AllWave 8’10” SUP tika atvests uz vulkānisko salu pie Āfrikas krastiem. Kārdinājums izmēģināt Tenerifes ūdeņos SUP bija liels un metos pirmajā peldē ar to. Jāsaka, ka lielos vai kā teikt lielākos viļņos kā Latvijā, laikam ir jābūt nedaudz zināšanām kā sevi ar to dēli baļķa lielumā nepiebeigt. Pirmā pelde 26.februārī izdevusies!

Kādas četras pirmās dienas lija un vējš nebija. Bija laiks kā reizi lai nodotos datoram un veiktu savus ikdienišķos maizes pelnīšanas darbus. Pat nepamanīj, ka biju kur devies. Ak jā, varēju vakarā lietot alko un galva nākamajā dienā nesāpēja, tas tiešām ir savādāk :)

Mammas mums pievienojās tieši pēc lietus perioda. Bet tad sākās vējainais periods, kuru visi gaidīja ar kaut ko īpašu. Solīja vētru līdz 20 m/s un viļņus līdz 5m.


Pirms un pēc šīs vētras ir pa laikam parādījās vējš arī La Fitenia (LA). Tur arī bija pirmā sakarīgā burāšanas sesija no labās puses. Diemžēl ar 5.3m2 SFME. Kas nozīmējā tikai viļņu braukšana.


Jurģa video/foto aparatūra bija gatavībā un šoreiz nolēmām ceļojumu, nu vismaz burāšanu, filmēt, nevis bildēt. Par ko gan Anete nebija visai laimīga. Tā nu mums ir safilmēts ap 30Gb video materiāli, kuri gaida Jurģa rīcību.

Kamēr vējš kavējās un lietus pilina, Olivers lūkojās tālēs un cer uz to lābāko!


Ja man, kā viļņu burātājam, vējš likās pamaz, tad slalomisti grabināja ne pa jokam. Tenerife arvien vairāk un vairāk pievilina ātruma cienītājus. Galvenie vaininieki ir Point 7 un tav vesels bariņš aktīvīstu apkārt. Itāļi uz Tenerifi dodas ar busiem. Tur ir visādas zvaigznes, kas manītas no maniem FW laikiem. Spuras maina, buras trimē, viss notiek. Sparky no TWS piestrādā par tiesnesi un dod treniņbraucieniem startus. Pārsvarā sie gāž Down-wind-slalom. Ak jā, britu OTC nomas stacija ir nomainījusi nosaukumu un TWC, kas nozīmē Tenerife Windsurf Solution. Cik saprotu, vadība nomainīta un personāls daļēji tāpat. Vairāk spiedīs un apmācībā un pasākumiem. Inventārs joprojām raibs, daudz un dažādi brendi.

Vējš nāca, bet lietus ik pa laikam vēl parādījās. Temperatūra arī nebija no tām augstākajām. Brīžiem lietus pārsteidz visai negaidīti un tik pat ātri pazuda. Dienvidrietumu vēji pūta. Tas ir ofshore no labās El Medano Playa Sur līcī vai arī no kreisās ziemeļos. Pirmajā vējainā dienā vējš bija atnācis, bet viļņi kavējās. Viļņu virzierns arī bija gluži pretējs mūsu atrašanās vietai. Sesiju sākām ar frīstailniekiem. Šim nolūkam devos uz krievu nomu (agrāk piederēja itāļiem) un uz testu paņēmu 90l Patrick frīstaila dēli. Viegls, formīgs, ar mazu orģinālo spuru. Braukt bija forši, tikai vējš ar 4.2m2 buru jau bija tik par daudz, ka viena vienīga sišanās vien sanāca ;)


Lietā tika likta arī jaunā GoPro Black Ed. kamera un jaunais nedaudz uzlabotais Backy Mount stiprinājums/aste. Gan burātājiem, gan apkārtējiem ir ļoti liela interese par stiprinājumu. Tas tiešām piesaista uzmanību, jo skats no malas ir smieglīgs. Jaunā GoPro tālvadības WiFi pults strādā nevainojumu un ļauj netērēt lieki laiku, skatoties safilmēto. Vienīgi pults baterijas laiks ir ļoti īss vai arī man ir neveiksmīgs eksemplārs, ne vairāk par 1-1.5st.

Kad ar Jurģi veiksmīgi bijā pasitušies ar frīstailniekiem, sekoja lielākais aplauziens pēdējā laikā. Krasta apsardze no ūdens ar ūdensmoču palīdzību izdzina visus burātājus, kopskaitā kādi 50 cilv. un aizslēdza pludmali. Bija izsludināta trauksme. Nāca vētra/orkāns. Bet nekas pārdabisks netika novērots. Ja nu vienīgi ik pa laikam samērā tumši un draudīgi mākoņi savilkās virs El Medano.


Mēs kā baigie naži, sagaidījām, kad glābējiem darba laiks beidzās un devāmies vēlajā vakara sesijā. Kā reizi viņi bija parādījušies. Bijām kopā tikai 5 cilvēki ūdenī un tie paši ne visu laiku. 2 latvieši, lietuvietis, polis un spānis.


Diena ar divām sesijām bija pavadīta, ar bažām gaidījām nākamo. Vai tiešām pludmale būs joprojām aizslēgta un visi burāt gribētāji varēs tikai vērot plīstošās viļņu rindas?
Par laimi laiks bija uzlabojies un tas vairs nebija tik drūms. Saule mijās ar mākoņiem un nedaudz ik pa laikam uzlīja. Bija pirmdiena. Darbs. Bažas par to, ka ziemeļos labāk. Ātri pieņēmām lēmumu pirmo sesiju taisīt El Medano un tad pusdienslaikā doties uz ziemeļiem.

Nogurums pēc pirmās sessijas bija pamatīgs. Jochen arī nokonsulēja, ka pārāk riskenti doties un meklēt ko labāku ziemeļos, jo ziemeļi strādā tikai vienu no trīs reizēm! Pēcpusdienas sesija turpinājās turpat Playa Sur. Nezinot prognozi, ļoti veiksmīgi bijām norezervējuši Casa Medano apartamentus. Tas ļāva visu action vērot no balkona, tāpat arī filmēt. Viļņu ķērāju tiešām bija daudz. Ne vien 50 burātāji, bet pa kādam kaiteram arī pieslēdzās. Tad vēl sērfeti. Nezinu kā var patikt sērfot 20 m/s stiprā vējā. Nereti uz viena viļņa bijām 2-3 sporta cienītāji. Vilnis bez šaubām bija garš, bet Down the Line apstākļos vienam otru ir diezgan paātri noķerts un tad ir jāizvērtē vai rīkoties pēc noteikumiem vai kvēles :) Bija, protams, arī karaļi, kas īpaši ignorēja visus apkārt esošos. Dienas beigās iegriezās 100% offshore, tikt uz viļņa bija izaicinājums. Jo vējš bija super mainīgs, viļņi ne īpaši lieli.


Nākamā, trešā, vējainā diena pienāca ar aizejošu vēju. Viļņi vairāk nebija. Laiks, lai dotos uz ziemeļiem diemžēl darba dēļ nebija, bet Johens ar Lampie bija ceļā. Jurģis skolā. No Johena info nav. Jurģis pēc skolas dodas uz Bahamar pētīt situāciju. Viļņi ir līdz par 6m, bet nesakārtoti un vējš īsti nav. La Fitenia vējš pārāk offshore. Beigās nonākam pie secinājuma, ka La Tejita ir īstā vieta. Tur arī ierodas Alex, Jochen, Lampie, Sparky, Dany. Baigi pārliecinoši neizskatās, burā tikai Lampie un Alex. Kamēr saņemamies, sākās paisums un viļņi sabojājās. Vējš ir ofšors no labās un īpaši raustīgs, var pat teikt mainīgs. Mēs ar Jurģi izbesijāmies, bet uzburājām.



Bija vēl pāris reizes, kad traucāmies uz La Fitenia. Vienā no reizēm aizmirsu hidrotērpu un nācās iegādāties pa dārgo īpaši nesmuku Hurley neoprēna kreklu, lai burājot nepārsaltu. Bet tā arī neuzburāju, jo vējš nebija pietiekams un bija ļoti liela iespēja ieskaloties molā. Vējš bija par daudz no okeāna un tas rada maldīgu iepaidu. Liekas, ka pūš, bet īstenībā ir tikai balti vilnīši ūdenī bez vēja, vulkāns vēju pačakarē.



Tā nu ir sanācis, ka pat netaisīju nevienu lēcienu visa prauciena laikā. Ai mīļie Backloop palika novārtā… Neviena burāšanas reize El Cabezo. Tā ir pirmo reizi no visām n…padsmit El Medano apmeklējuma reizēm. Jebkurā gadījumā, kopā 6 burāšanas dienas, trīs no tām pa 2 sesijām. 2x sērfa sesijas, no kurām viena īpaši neveiksmīga un 1x SUP sesija, un daudz laiks kopā ar ģimeni!

Visa ceļojuma laikā uz El Teide vulkāna bija sniegs un mēs turp nedevāmies, mums tas pietiek Latvijā :)



Dēļi tika veiksmīgi novietoti Andreja garāža ar domu atgriezties vēl šo pavasar! Šoreiz uz prognozi.Atā, atā!

 

Comments are closed.